На першому пасажирському літаку був балкон, ресторан та ванна кімната


12 лютого 1914 року відбувся перший політ літака "Ілля Муромець" конструкції киянина Ігоря Сікорського з 16 пасажирами на борту. "Ілля Муромець" того дня поставив два нових світових рекорди – на число пасажирів і на вантажопідйомність – близько 1300 кг.

Пілотував літак сам Ігор Сікорський - український льотчик-конструктор. У демонстраційних цілях літак здійснив політ над Петербургом і передмістями. Цілі юрби збиралися, щоб подивитися на надзвичайно великий для того часу літак. Сікорський був упевнений в своєму літаку, і пролітав над містом на невеликій для того часу висоті - всього 400 метрів. На крилах літака під час польоту могли ходити люди, і це не порушувало рівноваги.


Пасажири - десять військових льотчиків, пілоти і службовці Російсько-Балтійського заводу та пес Шкаліков були в захваті. Саме "Ілля Муромець" став першим пасажирським літаком у світі. На борту "Іллі Муромця" 1913 року випуску був ресторан, ванна кімната, туалет і навіть окремі спальні. Крім цього літак був оснащений електрогенератором і системою опалення. Під час польоту пасажири могли сидіти зі зручністю в закритій кабіні і спостерігати величні площі і бульвари Санкт-Петербурга. Про літак пише сам Сікорський у своїй книзі "Повітряний шлях": "На кораблі були зроблені два зовнішніх балкона, на які можна було виходити під час польоту. Один з них був розташований на корпусі над тим місцем, де був коридор і вбиральня. На цей балкон можна було підніматися по сходах з коридору. Багато учасників польоту піднімалися на верхній місток, так як там було чудово красиво і цікаво".



Київський журнал "Автомобільна життя і авіація" так оцінював переліт "Іллі Муромця": "Цими блискучими перельотами закінчився суворий іспит нової системи російського аероплана. Результати виявилися приголомшуючими". Незбаром почалася війна і пасажирські перевезення у великих масштабах так і не почалися. Замість пасажирських літаків конструктори виготовляли бомбардувальники.


Прототипом для розробки моделі став "Руський витязь". Утім новинка мала суцільний фюзеляж і втричі більшу площу крил. Мав три двигуни по 100 к.с. Розвивав швидкість до 137 км / год. З боків фюзеляжу були виходи на нижнє крило, щоб можна було підійти до моторів під час польоту.

Пасажири під час польоту могли стояти на крилах


1914-го літак прийняли на озброєння армії Російської імперії. Апарат виконував роль розвідувального і бомбардувального транспортного засобу. Екіпаж складався з 4 осіб.



"Ілля Муромець" став першим бомбардувальником серійного виробництва. Міг підняти на борту 800 кг бомб.




Ігор Сікорський народився 25 травня 1889 року в Києві і став п'ятою дитиною в сім'ї доктора медицини. Почав навчання в 1-й Київській гімназії, петербурзькому Морському училищі. 1907 року вступив до Київського політехнічного інституту. Першу свою модель вертольота він побудував ще в 19 років. У 1908–1912-х побудував у Києві 6 моделей літаків та гелікоптер. 1911 року на своєму літаку С-5 здав іспит на звання пілота. Встановив 4 всеросійських рекорди, здійснював показові польоти, катав пасажирів. 29 грудня 1911-го на літаку власної конструкції С-6 встановив світовий рекорд швидкості польоту з двома пасажирами — 111 км/год. З 1912 по 1917-й працював головним конструктором у відділі Російсько-Балтійського вагонного заводу в Санкт-Петербурзі. У березні 1919 року Сікорський емігрував в США. 1923 року він заснував авіаційну фірму Sikorsky Aero Engineering Corporation, де зайняв посаду президента. До 1939-го Сікорський створив близько 15 типів літаків. Помер вчений 26 жовтня 1972 року.

Результат пошуку зображень за запитом "ігор сікорський"

Коментарі

social

Популярні публікації